Tänk om Ikea och H&M också skulle bestämma sig för att ge
personlig service och inte bara neutral okej-service. Det skulle sätta
fart på övriga aktörer och Ikea och H&M skulle bli ännu mer
framgångsrika. Det räcker inte med Dressmann, G-Star raw, Mekonomen,
Apple store och det fåtal andra som har fattat det här med kundservice.
På det personliga planet, enligt Sverigestudien, är ”humor och glädje” den viktigaste värderingen. Den hör också ihop med personlig service, där ett leende, glimten i ögat och humor är viktiga ingredienser.
I Sverige får de flesta sina fysiska, emotionella och mentala behov väl tillgodosedda. Den högsta nivån – den själsliga – kräver att vi blir bemötta med respekt, medkänsla och inte minst service.
På det personliga planet, enligt Sverigestudien, är ”humor och glädje” den viktigaste värderingen. Den hör också ihop med personlig service, där ett leende, glimten i ögat och humor är viktiga ingredienser.
I Sverige får de flesta sina fysiska, emotionella och mentala behov väl tillgodosedda. Den högsta nivån – den själsliga – kräver att vi blir bemötta med respekt, medkänsla och inte minst service.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar